Jak podnieść ceny, by nie stracić klientów?

 

 

Nie chcesz ciułać grosza do grosza, tylko czuć radość z prowadzenia własnej firmy, ale boisz się radykalnie podnieść swoje ceny, by Twoi Klienci nie byli oburzeni i nie chodzili ze skwaszonymi minami?

Niepokoją Cię prognozy odnośnie nadchodzących podwyżek kosztów prowadzenia firmy, co ostatecznie spocznie na Twoich barkach?

Oburzają Cię decyzje i kontrowersje dotyczące m.in. podwyżek prądu, które będą miały znaczny wpływ na to, ile zostanie w Twojej kieszeni?

Twoja konkurencja kusi Klientów niskimi cenami i wszyscy urządzają promocje, a jednak czujesz, że wszystko dookoła drożeje i nie ma przed tym ucieczki?

 

Jeśli Twoja odpowiedź więcej niż raz brzmiała TAK, to czas powiedzieć NIE niepewnej przyszłości, przestać gryźć się w język i ustalić takie ceny w Twojej firmie, które wyeliminują wszystkie Twoje obawy.

 

Dlaczego jeszcze podnieść ceny? Kilka tygodni temu, na social media wrzuciłem taki obrazek:

Liczba reakcji, udostępnień i komentarze, jakie pojawiły się pod zdjęciem tylko dowodzi temu, że każdy z nas chce być odpowiednio wynagradzany za swoją pracę.

 

Więc co Cię jeszcze powstrzymuje przed podwyżką i ustaleniem cen po swojemu?

 

Wszystko to brzmi pięknie, ale podejrzewam, że spokój w Twojej głowie mąci jedna z tych rzeczy:

1. Myślisz, że Twoich cen nie da się już podnieść. Czujesz wręcz opór Klientów.

2. Uważasz, że wyznacznikiem cen jest średnia w branży i nie możesz się wychylać ponad nią.

3. Nawet jeśli wyższe ceny są możliwe do osiągnięcia, to nie wiesz jak się do tego zabrać, by nie zrazić Klientów.

4. Uważasz, że trudno jest znaleźć uniwersalną metodę podnoszenia cen, która zadziała w Twojej branży.

5. Nie wiesz, kto mógłby poprowadzić Cię przez cały proces ustalania cen za rękę i podpowiedzieć jak podnieść ceny, kiedy i o ile.

Daj mi chwilę i pozwól, że rozwieję Twoje obawy, które swoją drogą, są zupełnie normalnie.

 

Ale na początek się przedstawię, bo może jeszcze mnie nie znasz...

 

Cześć! Nazywam się Paweł Kępa, i zanim opowiem krótko o sobie, to mam do Ciebie pytanie:

Czy znasz definicję słowa “szaleństwo”?

Szaleństwem jest ciągłe wykonywanie tej samej rzeczy, licząc przy tym na inne rezultaty. To definicja podana przez Alberta Einsteina, więc nie ma co z nią dyskutować.

Można więc wywnioskować, że szaleństwem jest też ciągłe utrzymywanie tych samych cen, licząc przy tym, że nasze firmy będą zarabiać więcej.

Czas nad tym popracować!

Od 2010 roku prowadzę własną firmę. Działam w branży usług i handlu. W tym czasie przygotowałem grubo ponad 1000 wycen i ofert, które opiewały na 100, ale też na 100 000 zł. Nie tylko dla siebie, ale też w imieniu firm, z którymi współpracuję.

Te wyceny musiały być chyba całkiem dobre, skoro moja firma istnieje już 9 lat i dobrze sobie radzi :)

W tym czasie, wypracowałem gotowe szablony i szczegółowe wytyczne, które usprawniają każdą wycenę, powodując przy tym, że żadna strona nie traci. Klienci nadal są zadowoleni i nie odchodzą, a firma przynosi oczekiwane dochody.

Paweł Kępa

 

Zresztą wyobraź sobie, co by było, gdyby na bazie nieprzemyślanej wyceny, tracić choćby 5 zł na godzinę… W 2019 roku mamy 251 dni pracujących, co przy 8-godzinnym dniu pracy, daje łącznie 2008 godzin. 2008 x 5 zł = 10040 zł straty!

Przez 9 lat prowadzenia firmy dałoby to 90360 zł! Pomyśl tylko, co za taką kwotę możesz mieć. Samochód? Kawałek mieszkania? Egzotyczną wycieczkę każdego roku? Co to byłoby w Twoim przypadku?

 

Dobrze byłoby mieć na starcie takie wytyczne lub przewodnik, który za każdym razem przeprowadziłby Cię suchą stopą po etapie wyceny. Dlatego też postanowiłem taki stworzyć i oddać go do Twojej dyspozycji.

 

E-book: Jak podnieść ceny, by nie stracić klientów?

 

E-book podzielony jest na 4 rozdziały. Na przerobienie każdego rozdziału najlepiej poświęcić jeden dzień. Bo każdego dnia poznasz nieco inne elementy całej układanki.

Dzień 1: Jak ustalać ceny?

Przeciętny przedsiębiorca podczas ustalania ceny bierze pod uwagę maksymalnie 3 czynniki: czas, który musi poświęcić na wykonanie usługi, koszt zakupu materiałów i koszt zakupu produktów, które później sprzedaje w sklepie. W e-booku poznasz 73 rzeczy, które trzeba wliczyć w swoje ceny. Dopiero po ich uwzględnieniu zadbasz o płynność firmy, realizowanie swoich marzeń i przyszłość.

Dzień 2: Jak podnieść obecne ceny, by nie stracić Klientów?

W kolejnym dniu dowiesz się dlaczego w ogóle podnosić ceny i co może się stać, jeśli tego nie zrobisz. Zobaczysz, w jaki sposób (dokładnie 13 sposobów) podnieść ceny, kiedy to zrobić, o ile procent oraz jak do tego przygotować siebie oraz swoich Klientów, tak by ich ubytek był jak najmniejszy. A jeśli już jacyś odejdą to w jaki sposób ich miejsce wypełnią nowi.

Dzień 3: Jak sprzedawać droższe produkty i usługi?

Sprzedawanie droższych produktów, w niektórych przypadkach będzie wiązało się z nieco innym podejściem do Klienta. Dowiesz się tu, jak przedstawić Klientowi nową, wyższą cenę (18 różnych metod), w taki sposób, by zbić wszelkie jego obiekcje i zagwarantować sobie lepszą skuteczność. Ten trening przyda się także przy sprzedaży tańszych produktów i usług.

Dzień 4: Bilans finansowy firmy

Ostatniego dnia policzymy sobie czy to wszystko w ogóle się spina. Bilans to przytłaczające słowo i kojarzy się z obszernymi raportami dużych spółek. Poznasz tu znacznie prostszy proces, dostosowany do małych firm, dzięki czemu dowiesz się, w jakich aspektach prowadzenia firmy tracisz najwięcej, gdzie zyskujesz najwięcej (i warto przycisnąć bardziej) oraz gdzie jeszcze tkwi niewykorzystany potencjał.

 

Spis treści

 

 

CO DOSTAJESZ?

Podsumowując, w e-booku pt. "Jak podnieść ceny, by nie stracić Klientów?", na nieco ponad 100 stronach, bez zbędnego lania wody, od podstaw i krok po kroku, pokażę Ci:

  • Jak ustalać swoje ceny
  • Jakie czynniki wziąć pod uwagę, by nie tracić
  • Jak podnieść obecne ceny, by nie stracić Klientów
  • Jak wytłumaczyć Klientom podwyżkę cen
  • Jak bardzo i jak często podnosić ceny
  • Jak się przygotować na podwyżkę
  • Jak poinformować Klientów o nowych cenach
  • Jakie są metody na podwyżkę cen
  • Jak sprzedawać droższe produkty
  • Jak policzyć czy to wszystko spina się finansowo

 

Zastanów się… Przecież ceny to jedna z tych rzeczy, które mają najważniejszy wpływ na firmę. Decydują o tym ile zarabiasz i czy przetrwasz na rynku. Podejrzewam, że dla wielu osób taka wiedza byłaby warta fortunę.

A cena tego e-booka jest znacznie niższa.
Możesz go mieć już za 37 zł (w tym 23% VAT).

 

E-book
Jak podnieść ceny, by nie stracić Klientów?


37 zł

ZAMAWIAM TERAZ

E-book jest dostępny w formacie PDF, czyli możesz go otworzyć na dowolnym urządzeniu (komputer, tablet, telefon), w dogodnym dla siebie momencie. Nie potrzebujesz do tego specjalnego czytnika.

 

 

Powyższą kwotę spokojnie odrobisz sobie już podczas pierwszej wyceny. Każda kolejna będzie tylko bonusem.

To dużo lepsze niż tracenie wspomnianych wcześniej 5 zł na godzinę, z powodu zapomnienia chociażby o jednym z 73 czynników, mających wpływ na cenę.

W takim scenariuszu, odłożenie zmiany cen chociażby o miesiąc, to strata 840 zł! To połowa Twojego comiesięcznego ubezpieczenia albo 4 noce w całkiem przyjemnym hotelu na wakacjach. A przecież konkurencja też nie śpi.

 

Wspomniałem już o tym, że prawdopodobnie dzięki odpowiednio wykonanym wycenom, moja firma istnieje już ponad 9 lat.

Ale spójrz tylko na poniższy komentarz, zostawiony przez doświadczonego przedsiębiorcę, Adama:

E-book jest prosty w odbiorze, ale taki właśnie ma być. To nie mają być obliczenia kwantowe, tylko coś, co we własnym zakresie, wdroży każdy przedsiębiorca. Nawet ten, który nigdy nie był orłem z matematyki.

 

30-DNIOWA GWARANCJA SATYSFAKCJI

 

Według prawa, zamawiając cokolwiek przez internet, masz prawo do zwrotu w ciągu 14 dni od złożenia zamówienia. Tak jest także u mnie.

Natomiast wiem, że prowadzenie firmy to proces długotrwały, wymagający przemyśleń. Dlatego postanowiłem podwoić ten okres i dać Ci 30 dni. Jeśli w tym czasie weźmiesz się za przerabianie e-booka, będziesz trzymać się moich wskazówek, a mimo to stwierdzisz, że nie było warto, to oddam Ci pieniądze.

Dlaczego to robię? Bo wiem, że jesteś osobą rozsądną i wiesz co robisz, a jeśli się czegoś podejmujesz to zawsze z całą mocą dążysz do realizacji swoich celów.

Nic nie ryzykujesz! Możesz jedynie zyskać.

Ostatnią rzeczą, której pragnę jest Twoje niezadowolenie!

 

 

Aby otrzymać dostęp do e-booka, po prostu kliknij żółty przycisk “zamawiam teraz”, który znajduje się poniżej:

 

E-book
Jak podnieść ceny, by nie stracić Klientów?


37 zł

ZAMAWIAM TERAZ

E-booka zamawiasz dokładnie tak samo jak produkty w każdym innym sklepie internetowym.

Po złożeniu zamówienia, poproszę Cię o dokonanie wpłaty. Możesz zapłacić w dowolny sposób (przelew online, karta, PayPal, przelew tradycyjny).

Już po minucie od zaksięgowania pieniędzy na koncie, automatycznie dostaniesz ode mnie maila z dostępem do zawartości e-booka, w formacie PDF.

Co będzie później? Od razu możesz zacząć go przerabiać i wdrażać wiedzę w życie. Ja będę nad wszystkim czuwać.

Dostęp do e-booka masz na zawsze. Nie zabiorę Ci go po roku. A Ty możesz z niego korzystać do woli o każdej porze dnia i nocy.

Potrzebujesz faktury? Nie ma problemu - zaznacz odpowiednią opcję przy wysyłaniu zamówienia.

 

 

TO JAK BĘDZIE?

 

Wchodzisz w to już teraz, czy może odkładasz podwyżkę o kolejne miesiące lub lata i z czystym sumieniem decydujesz się na stratę kolejnych piątaków każdego dnia?